Lezing OERfashion

15 oktober @ 19:30 - 21:30

Lezing door Dorothee Olthof over kleding in de brons- en ijzertijd.

Vanaf 10 jaar.

Bent u ook wel eens benieuwd naar de ‘looks’ van de eerste boeren, bronstijd-chique en ijzertijd-trends? Wat droegen de mensen in de prehistorie en hoe weten we dat? Dorothee Olthof van PREA archeologie en educatie laat u tijdens een interactieve lezing kennis maken met de mode uit het verre verleden. Zij heeft zich verdiept in archeologische vondsten van kleding en textiel, maakt reconstructies en kostuums en probeert zoveel mogelijk materialen en technieken uit om zo een aansprekend beeld te schetsen van het uiterlijk van onze voorouders. Voor deze lezing neemt zij veel voorbeelden, materialen en kledingstukken mee om te bekijken, te voelen en te passen. Zo komt het verleden heel dichtbij!

Datum:
15 oktober
Tijd:
Kosten:
Site:
OERmuseum.nl

OERmuseum – reserveren
06 2680 2024
reserveren@oermuseum.nl

OERmuseum
Brink 7
Diever, Nederland
+ Google Maps

Het museum is open vanaf het paasweekend t/m de herfstvakantie. Plus de kerst- en voorjaarsvakantie. In de kerstvakantie is het museum gesloten op 25, 26 en 31 december en op 1 januari.